wtorek, 20 września 2016

Z Szekspirem po angielsku

Światowy Rok Williama Szekspira to doskonała okazja, aby w ciekawy, zajmujący sposób zainteresować dziecko życiem i twórczością tego niekwestionowanego geniusza sztuki teatralnej.
I tak moja mała pasjonatka wielkiej literatury przysłuchiwała się rozmowom rodziców na temat Szekspira i jego sztuk wystawianych we włoskich teatrach. W domu zauważyła książkę z utworami dramaturga.

Zorganizowaliśmy też rodzinną wyprawę do księgarni, gdzie Elena odkryła piękne włoskie wydania dzieł twórcy.
Skoro wszędzie ten Szekspir, to chyba warto się nim zainteresować!

I tak wstępnie opowiedziałam Elenie o Szekspirze po polsku i włosku. Wróciłam do projektu, w którym Elena poznawała Londyn:


Ale w najważniejszej części tego pierwszego spotkania z Szekspirem postanowiłam sięgnąć do źródeł w języku angielskim.
Świetne materiały, odpowiednie dla młodszych odbiorców kultury, znalazłam na stronie BRITISH COUNCIL

Elena obejrzała filmiki przedstawiające postać Szekspira oraz utwór “Romeo i Julia”. Kilka razy, bo jej znajomość angielskiego jest na początkowym etapie. I nie wszystko od razu, nasze spotkanie z mistrzem i jego sztuką trwa.
Na wspomnianej stronie znajdują się też gry dla dzieci. Można również wydrukować materiały do czytania. Dzięki temu łatwiej jest pracować z dzieckiem w języku angielskim.

 
Aby urozmaicić zajęcia, zachęciłam Elenę, aby przygotowała portret Szekspira. Krótki kurs portretowania znalazłam tutaj http://www.activityvillage.co.uk/



Oto plastyczna ekspresja mojej córki:


 
Na chwilę przeniosłyśmy się do teatru Szekspira:


Ale najlepiej poćwiczyłyśmy angielski, wykorzystując przygotowaną scenkę tajemniczego spotkania Romea z Julią:



 
Zarys sylwetek bohaterów wydrukowałam z tej strony: http://www.supercoloring.com/

Elena wykonała rysunek, a następnie z pudełek, papieru i tektury wykonałyśmy pozostałą scenerię.
Układałyśmy proste dialogi z wykorzystaniem znanych słów i zwrotów, typu: he is…, she is…, hello, what’s your name?, see you tomorrow, itp.

A dla odmiany zajęć Elena układała improwizacje ruchowe do muzyki inspirowanej utworami Szekspira. Najbardziej przypadła jej do gustu uwertura Piotra Czajkowskiego – Fantazja b-moll “Romeo i Julia”.

 
Myślę, że udało mi się zainteresować dziecko jednym z najwspanialszych kreatorów postaci ludzkich o ponadczasowym znaczeniu. Szekspirem mamy zamiar zajmować się nadal, bo jeszcze sporo do odkrycia i przeżycia. No i oczywiście czeka nas wypad do Werony! Może spotkamy tam kogoś z Was?

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz